Aśka Warchał-Beneschi – inicjatorka inicjatywy na rzez powołaniowa w Krakowie „Muzeum HERstorii Sztuki”; historyczka sztuki, absolwentka Universidad de Granada, dokąd wyjechała z rodzinnego Krakowa w ramach stypendium Ministerstwa Edukacji Hiszpanii; rozwijała się naukowo również na Universitá degli Studi di Firenze we Włoszech oraz na University of California, Berkeley w USA, gdzie zainteresowała się badaniami o poczuciu niesamowitości oraz ich możliwym zastosowaniem w teorii sztuki (co w późniejszych latach zaowocowało cyklem spotkań „Awe Labs”); producentka wydarzeń kulturalnych z wieloletnim doświadczeniem pracy tak w sektorze publicznym, jak i prywatnym; kilkukrotna producentka FestivALT-u, alternatywnego festiwalu żydowskiego w Krakowie, w jego ramach kuratorka wystawy „Amalia”, o jednej z pierwszych polskich fotografek, dzięki której zachował się obraz przemian miasta końca XIX wieku poprzez zabezpieczenie przez nią dorobku swojego ojca, Ignacego Kriegera; kuratorka wystawy Śomi Śniegockiej „Zagubione bajki” (“Los cuentos perdidos emergen en México para seguir deambulando”) zrealizowanej z Ambasadą RP w Mieście Meksyk; przez kilka lat prowadziła nieformalne centrum kultury w swoim miejscu zamieszkania Domek na Kasprowicza, realizując w nim rezydencje artystyczne, wydarzenia i wystawy, m.in. biorące udział w Cracow Gallery Weekendzie KRAKERS; w 2019 roku stworzyła Kurs Historii Sztuki Kobiet dla hobbystek i pasjonatek; od tamtej pory skupia się na popularyzacji sztuki kobiet z wykorzystaniem Instagrama na profilu @notatki.z.historii.sztuki; prouchodźcza aktywistka; mama Marka, żona Damiena.
Nie podano